Pematuhan Piagam Pelanggan
A- A A+

Pematuhan Piagam Pelanggan Bahagian Perkhidmatan Teknikal (BPT)

BPT telah menepati dan memenuhi keperluan Piagam Pelanggan yang ditetapkan di dalam skop perkhidmatan BPT seperti berikut:

Jenis Perkhidmatan Piawai Kualiti Perkhidmatan
Maklumat Mineral dan Geosains Memenuhi tempoh masa yang telah ditetapkan untuk menyediakan maklumat berkenaan kepada pelanggan.
Perkhidmatan Kepakaran Sentiasa memenuhi jangka masa yang telah dipersetujui bersama dengan pelanggan untuk melaksanakan dan menyempurnakan sesuatu projek yang dikontrak kepada BPT termasuk juga penyediaan laporan kajian berkenaan.
Perkhidmatan Makmal

Sentiasa memenuhi tempoh 2 minggu yang ditetapkan untuk menyediakan laporan analisis kepada pelanggan setelah sampel diterima dan diproses.

Namun demikian, dengan perolehan alat ICP-OES dan XRF baru-baru ini, beberapa metodologi analisis sedang dikaji semula oleh pihak makmal dengan tujuan mempercepatkan lagi proses analisis dan memendekkan "turn-around time" untuk menyiapkan analisis terutamanya bagi sampel-sampel mineral perindustrian yang seringkali dihantar oleh pelanggan Jabatan.

Disamping itu persijilan akreditasi MS ISO/IEC 17025 untuk ujian-ujian tertentu juga sedang diusahakan oleh makmal bagi menjamin kualiti perkhidmatan analisis yang diberikan kepada pelanggan.

Senarai Perkhidmatan Online

Bancian

Hujan lebat boleh menjadi petanda awal berlakunya tanah runtuh.

Maklumat Perhubungan

Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia,
Lantai 20, Menara Tabung Haji,
Jalan Tun Razak, 50658 Kuala Lumpur.

Tel: (+603) 2161 1033
Faks: (+603) 2161 1036
Emel: info [at] jmg [dot] gov [dot] my

Sentiasa Berhubung

Facebook-iconTwitter-iconYoutube-iconBlogger-iconRSS-icon
Mobile-iconjmg mobile qr codemobile apps icon
isms
 

Kata Kunci Popular

Your browser doesn't support canvas.